Reial decret llei 11/2018 que recull les modificacions de la Llei 10/2010 de prevenció de blanqueig de capitals
Unicaja, igual que la resta d'entitats financeres, està obligada a disposar d'una còpia digitalitzada de determinats documents dels nostres clients per poder verificar la seva identitat, la seva activitat econòmica/professional o l'origen dels seus fons, segons el Reial decret llei 11/2018 que recull les modificacions de la Llei 10/2010 de prevenció de blanqueig de capitals.
L'incompliment d'aquest requisit legal, tal com estableix la normativa, ens obligarà a bloquejar l'operatòria en oficines, els serveis a distància i, fins i tot, l'ús de targetes dels clients que no aportin aquesta documentació.
Documentació necessària
Necessitem la col·laboració dels nostres clients per obtenir una còpia de la documentació requerida i poder seguir prestant els nostres serveis.
Els documents que podrien ser necessaris són els identificadors (DNI, NIE, passaport, etc.) i els que acrediten la procedència dels ingressos recurrents, o la situació personal en cas de no tenir-ne, variant en funció del tipus de client:
Els documents es poden enviar des d’aquesta pàgina web o presentar a qualsevol oficina d’Unicaja.
Persones físiques
Document identificador* (DNI, NIE, passaport, etc.).
(*) Per als menors de 14 anys, en cas que no puguin aportar el DNI, serà vàlid el número d'identificació fiscal.
Documents d'acreditació d'activitat de persones físiques.
Activitat per compte propi:
Activitat per compte d'altri, pensionistes i altres perceptors en general de prestacions de la SS:
Altres persones físiques (rendistes i altres):
Documents d'identificació formal i de titularitat real.
1. Els documents públics que acreditin la seva existència i incloguin la seva denominació social, forma jurídica, domicili, la identitat dels seus administradors, estatuts i número d'identificació fiscal. En el cas de persones jurídiques de nacionalitat espanyola, serà admissible, a efectes d'identificació formal, la certificació del registre mercantil provincial.
2. Escriptura d'apoderament.
3. Document identificador vigent (DNI, NIE, passaport, etc.) dels seus apoderats o representants
4. Una declaració responsable de la titularitat real signada per la persona que tingui atribuïda la representació legal de la persona jurídica.
Documents d'acreditació d'activitat de persones jurídiques residents (amb domicili social a Espanya).
Entitats amb personalitat jurídica: Societats anònimes, societats limitades, societats col·lectives, societats comanditàries, cooperatives de producció o treball associat:
Entitats sense personalitat jurídica: Societats civils i comunitats de béns:
Associacions, fundacions, col·legis professionals, comunitats, corporacions i ONG:
Documents d'identificació formal i de titularitat real.
1. Els documents públics que acreditin la seva existència i incloguin la seva denominació social, forma jurídica, domicili, la identitat dels seus administradors, estatuts i número d'identificació fiscal.
2. Escriptura d'apoderament.
3. Document identificador vigent (DNI, NIE, passaport, etc.) dels seus apoderats o representants
4. Acta notarial d'identificació de titularitat real i una declaració responsable de la titularitat real signada per la persona que tingui atribuïda la representació legal de la persona jurídica.
Documents d'acreditació de l'activitat de persones jurídiques no residents a Espanya.
¿T'ajudem?
També al 952 076 263 o mitjançant del formulari de contacte.
El nostre horari d'atenció telefònica és de dilluns a dissabte de 8.00 a 22.00 (excepte festius nacionals).