Política de Privacitat Web
Responsable del tractament de les dades personals
El responsable del tractament de les vostres dades és Unicaja Banco, SA, (en endavant, Unicaja) amb domicili a l’avinguda d’Andalucía, números 10-12, Màlaga. Si teniu alguna consulta relativa a la protecció de les vostres dades, podeu dirigir-vos al delegat de Protecció de Dades a través de l’Oficina de Protecció de Dades de Unicaja, avinguda d’Andalucía, 10-12, Màlaga (codi postal 29007), o bé enviar un correu electrònic a l’adreça oficina.proteccion.datos@unicaja.es.
Amb quina finalitat i legitimació Unicaja tracta dades personals?
En compliment del que estableix la normativa vigent en matèria de protecció de dades personals, Unicaja informa l’usuari, o el seu representant legal que pugui facilitar-ne les dades, que aquestes les tractarà Unicaja en aquest lloc web amb les finalitats següents:
- Gestió de la petició realitzada per part de l'usuari. Unicaja realitza aquells tractaments de dades necessaris per a l’atenció de les peticions realitzades per part de l’usuari. D’aquesta forma, tractem dades com per exemple, el nom, els cognoms, el DNI, el correu electrònic, el telèfon, la província, el codi postal, així com la informació relativa a si l’usuari és client d’Unicaja o no. Si escau, Unicaja, amb la finalitat indicada en aquesta política, ha de comunicar les dades de l’usuari a aquelles entitats del Grup Unicaja o tercers col·laboradors per a l’atenció de sol·licituds d’informació que requereixi l’usuari (per exemple, quan es tracti de consultes relatives a productes o serveis prestats per aquests tercers l’atenció dels quals requereixi la comunicació de les dades de l’usuari sol·licitant). Aquest tractament es duu a terme sobre la base de l’execució del contracte (si l’usuari és client) o sobre la base del seu consentiment en cas que no sigui client, entès del mateix enviament per part de l’esmentat usuari de la seva consulta i en facilitar les dades necessàries per atendre-la.
- Recepció i anàlisi de les enquestes remeses per part d'usuaris. Unicaja disposa a la seva pàgina web d'un formulari d'enquesta que l'usuari pot voluntàriament omplir per donar la seva opinió sobre la qualitat i funcionalitat de la pàgina. Quan s’emplena aquest formulari, Unicaja entén que l’usuari consent el tractament de les seves dades a fi que l'entitat pugui analitzar l’enquesta rebuda i fer les accions que consideri oportunes a la seva pàgina web o en altres d’addicionals. En l’enquesta esmentada, Unicaja només recollirà el correu electrònic de l’usuari i la informació relativa a la seva opinió sobre la pàgina web.
- Associació del perfil de l’usuari a identificadors en línia. Unicaja tractarà les dades de l’usuari registrat a la plataforma de Banca Digital de la pàgina web a fi d’associar-lo a un identificador en línia concret. Aquest identificador s’utilitzarà per analitzar i controlar l’ús que l’usuari fa dels serveis de la pàgina web d’Unicaja i, concretament, dels serveis de Banca Digital. De la mateixa manera, aquests identificadors s’utilitzaran per analitzar el comportament de l’usuari respecte de les comunicacions comercials que Unicaja li dirigeixi a través de mitjans electrònics. Aquest tractament es basa en un interès legítim d’Unicaja. En tot cas, si l’usuari ha rebutjat la recepció de comunicacions comercials o s’hi ha oposat, l’identificador en línia no s’utilitzarà amb aquesta finalitat comercial. L’usuari podrà exercir el seu dret d’oposició que les seves dades es tractin d’aquesta manera.
- Control de TI del lloc web. Unicaja farà actuacions de vigilància i control d’ús de la pàgina web a fi de prevenir i detectar utilitzacions fraudulentes. Aquest tractament és necessari per complir les obligacions legals marcades per la legislació de comunicacions electròniques i de seguretat de les xarxes i dels sistemes d’informació, a fi d’evitar, prevenir i/o detectar qualsevol accés no autoritzat a la informació relativa a terceres persones diferents de l’usuari o bé l’alteració o pèrdua d’aquesta informació, fets que podrien generar a Unicaja responsabilitats civils, penals i/o administratives.
- Unicaja pot trametre comunicacions comercials, via ordinària (correu postal) o electrònica (correu electrònic, SMS, aplicació), de productes d’Unicaja, empreses del Grup Unicaja o bé de tercers col·laboradors relatives, entre altres, a productes bancaris, productes d’inversió, productes immobiliaris, productes del sector assegurador o relacionats amb esdeveniments d’índole diversa (culturals, esportius, acadèmics, formatius…), d’acord amb el consentiment sol·licitat per l’usuari. Aquest consentiment se sol·licita amb el marcatge de les caselles habilitades en determinats formularis. En cas que l’interessat faciliti les seves dades en un formulari que no inclogui aquesta casella o no la marqui voluntàriament, Unicaja no remetrà cap comunicació comercial. No obstant això, l’interessat ha de ser conscient que aquest tractament només serà aplicable a interessats que no siguin clients d’Unicaja, de manera que els tractaments de dades relatius a enviaments de publicitat fets als clients de l’entitat no es veuran afectats.
- Newsletter: Unicaja tractarà les teves dades personals, segons el consentiment atorgat, per remetre’t periòdicament la newsletter. Com a usuari i destinatari, podràs donar-te’n de baixa en qualsevol moment a través de l’enllaç de baixa de qualsevol de les newsletter rebudes.
- Publicació de la imatge personal de l’usuari en l’entorn privat. L’interessat té la possibilitat de publicar al seu perfil de client una imatge personal que l’identifiqui. Aquesta opció és voluntària, de manera que la decisió de publicar una imatge correspon únicament a l’usuari. Unicaja no requerirà la publicació de la imatge de l’usuari al perfil de l’entorn privat per prestar els seus serveis correctament. Aquest tractament es basa en el consentiment de l’usuari, mostrat mitjançant la seva decisió, proactiva i voluntària, de publicar la seva imatge personal al seu perfil de l’aplicació. L’usuari tindrà en tot moment l’opció de denegar aquesta possibilitat i de retirar la seva fotografia del perfil de l’aplicació. Quan ho faci, la fotografia deixarà de mostrar-se publicada al perfil.
- Tractament de dades de cookies: la informació relativa a la política de cookies es localitza en el següent enllaç.
- Tractament de dades com a client: Unicaja ha tracta les seves dades conforme es descriu en la información sobre protecció de dades personals (bàsica i detallada) dirigida a clients. Aquest usuari pot disposar d’una còpia de la clàusula esmentada sol·licitant-la en qualsevol de les oficines d’Unicaja, en el següent enllaç o a través de Banca Electrònica seleccionant dins meu Àrea l'opció Tractament de Dades Personals.
- Preguntes i respostes rellevants
Durant quant de temps conservarem les teves dades personals?
Les dades personals a les quals es té accés es tracten durant el temps necessari per a l’atenció de la petició i/o l’anàlisi de l’enquesta tramesa o mentre no es retiri el consentiment per a la recepció de comunicacions comercials. En aquest sentit, Unicaja conserva les dades personals de l’usuari, amb les limitacions al seu accés degudes d’acord amb la normativa vigent, durant el termini de prescripció de les accions que es puguin derivar de la relació mantinguda amb l’usuari o per a l’atenció de requeriments d’autoritats públiques.
A qui comunicarem les teves dades personals?
Unicaja només comunicarà les dades de usuaris a:
- Organismes i institucions públiques de l'Administració General de l'Estat, de les Administracions Autonòmiques i Locals, inclosos els Òrgans Jurisdiccionals als quals estigui legalment obligat a facilitar-los.
- En els casos de sol·licituds d'informació sobre productes oferts per una tercera entitat (del Grupo Unicaja o tercer col·laborador), es remetran les dades a aquesta entitat en funció de la petició de l'usuari.
- Unicaja compta amb tercers proveïdors de serveis que poden accedir a dades personals dels usuaris d’Unicaja amb motiu de la prestació dels seus serveis, com ara advocats, procuradors, serveis de consultoria, assessoria, desenvolupament i suport i manteniment informàtic, serveis administratius i destrucció de documentació, entre altres. Unicaja en seleccionar aquests proveïdors analitza criteris de compliment en matèria de protecció de dades, i subscriu amb tots ells contractes en els quals s’asseguri el compliment d’aquesta normativa i controla que aquests compleixin amb les seves obligacions en la matèria. Pel que fa a aquests prestadors de serveis, Unicaja informa que aquests prestadors podrien ubicar-se fora de l’Espai Econòmic Europeu, produint-se una transferència internacional de les dades del client. Aquestes transferències es realitzarien a països amb un nivell de protecció equiparable al de l’Espai Econòmic Europeu (amb la decisió d’adequació prèvia de la Comissió Europea) o mitjançant l’establiment de garanties adequades, com ara la signatura de clàusules contractuals tipus amb aquests tercers. En qualsevol cas, Unicaja garanteix que, si es produeix la transferència internacional de les dades, complirà en tot moment amb les exigències del Reglament General de Protecció de Dades.
Quines empreses formen part del Grup Unicaja?
Pots consultar les societats que formen part del Grupo Unicaja a través del web corporatiu d’Unicaja a l’ enllaç següent.
A quins sectors d’activitat pertanyen els tercers col·laboradors d’Unicaja?
Agricultura, indústria, construcció i serveis.
Com hem obtingut les teves dades personals?
Les dades personals que Unicaja tracta de l'usuari a la seva pàgina web són aquelles que l'usuari comunica en la sol·licitud d'informació corresponent o en l'enviament de l'enquesta web o en qualsevol altre formulari que l’entitat pugui habilitar a la seva pàgina web.
Com obté Unicaja el consentiment de l'usuari?
En els casos que sigui necessari, tal com s'ha recollit anteriorment, Unicaja obtindrà el consentiment dels usuaris a través de les caselles específiques ubicades en els formularis en línia. L’interessat ha de tenir en compte que alguns formularis específics inclouen la casella de sol·licitud de consentiment per poder trametre-li comunicacions comercials.
Com pot l'usuari revocar el seu consentiment?
L’usuari podrà retirar, en qualsevol moment, el consentiment atorgat per a aquells tractaments de dades que hagin estat acceptats. De la mateixa manera, l’usuari pot acceptar aquells tractaments de dades basats en el consentiment que prèviament s’hagin rebutjat. Per modificar el consentiment prestat, l’usuari podrà dur a terme aquesta acció mitjançant una sol·licitud per correu electrònic: bajaspublicidad@unicaja.es o a través de l’enllaç de baixa en cas de rebre-les per mitjans electrònics.
Quins drets tenen els usuaris quant a protecció de dades personals?
L’usuari pot exercir, si ho desitja, els drets d’accés, de rectificació i de supressió de dades personals, així com sol·licitar que es limiti el tractament de les seves dades personals, oposar-s’hi i sol·licitar la portabilitat de les dades, a través d’una comunicació postal dirigida al nostre Departament d’Atenció al Client, a l’adreça avinguda d’Andalucía 10-12, Màlaga (codi postal 29007), o d’un correu electrònic a l’adreça atención.al.cliente@unicaja.es.
Davant de qui pot presentar reclamacions, l’usuari?
L’usuari que entengui que els seus drets en matèria de protecció de dades s’han vist vulnerats o que tingui qualsevol reclamació relativa a la seva informació personal podrà dirigir-se a l’Oficina de Protecció de Dades Personals d’Unicaja, a fi que aquesta entitat pugui solucionar la seva reclamació, mitjançant una comunicació postal a l’adreça avinguda d’Andalucía 10 i 12, Màlaga (codi postal 29007), o bé enviar un correu electrònic a l’adreça oficina.proteccion.datos@unicaja.es. En qualsevol cas, l’usuari sempre pot acudir a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (http://www.aepd.es), que és l’autoritat de control en matèria de protecció de dades.