Recomanacions sobre les teves claus
- Utilitza claus aleatòries que no es puguin associar a la teva vida personal. Evita triar una clau relacionada amb les teves dades personals, així com també qualsevol altre codi que terceres persones puguin predir fàcilment (dates d'aniversaris o naixements, telèfons, sèries de números consecutius, repeticions del mateix número, etc.). Procura que les teves claus incloguin números i lletres.
- Canvia les claus periòdicament i sempre que sospitis que altres persones les puguin saber. Intenta evitar canviar les teves contrasenyes els divendres a la tarda, atès que et serà difícil recordar-les el dilluns següent.
- No incloguis informació personal mai. Quan t'inscriguis a un servei i el sistema de recuperació de contrasenyes et proposi diverses preguntes, que has de respondre per verificar la teva identitat, dona respostes falses i escriu-les per si el servei te les torna a demanar.
- No utilitzis la mateixa clau per a tot, és millor utilitzar claus diferents per a cadascun dels teus correus, ordinadors o comptes de bancs. Pensa que si una persona obté de manera il·lícita alguna de les teves claus podria accedir a tots els serveis o dispositius que tinguis i la teva seguretat es veuria compromesa fàcilment.
- No revelis les teves claus mai, i encara menys per correu electrònic o telèfon. Unicaja mai no envia correus electrònics ni fa trucades telefòniques en què demana als seus clients codis d'usuari o claus d'accés, números de targetes ni els seus números secrets ni, en general, cap informació d'aquest tipus que pogués originar la comissió de fraus per part de terceres persones.
Periòdicament es detecten enviaments de correus remesos des d'adreces electròniques falses que tenen l'únic objectiu d'aconseguir informació confidencial dels clients. Aquesta tècnica és coneguda pel nom de "PESCA DE CREDENCIALS". En aquests missatges de correu, amb l'excusa de millorar la seguretat dels seus comptes, es convida els usuaris a clicar un enllaç inclòs en el text que, en cas que es cliqui, remetrà els usuaris a pàgines web falses que suplanten les pàgines originals de les entitats financeres, en les quals demanaran als usuaris les seves claus de banca electrònica. La majoria dels correus falsos es poden desemmascarar fàcilment si ens fixem en com estan escrits: Unicaja no envia mai publicitat en anglès o amb faltes d'ortografia.
En cas que rebis un missatge d'aquest tipus, no facilitis cap dada i contacta immediatament amb Unicaja trucant al telèfon +34 952 07 62 63.
Així mateix, és convenient que el teu navegador tingui desactivada l'opció de "guardar" o "recordar" contrasenyes.